Шест основни совети за успешно буџетирање на мал бизнис

  1. Бидете реални

Основа на секој буџет е проценка на приходите на бизнисот. Колку е попрецизна проценката на приходите, толку е посилен и корисен буџетот за сопственикот на компанијата.

Ван Билсон вели дека сепак проценката на приходите честопати е дел од буџетот што сопствениците на бизниси грешат. “Како што повеќето претприемачи се по природа оптимистички, тие имаат тенденција да ја преценуваат проектираната продажба. Буџетот со преценет приход може да биде исто толку лош колку што кога нема буџет воопшто, бидејќи му дава лажно чувство на сигурност на сопственикот на претпријатието што ќе ги покрие буџетските трошоци.”

Постојат неколку начини на кои претприемачите можат да произведат реални проценки на приходите, од кои една се базира на идните продажби на историски податоци за продажба. “Секое отстапување од минатата продажба мора да се заснова на реални фактори. Кога економијата паѓа во рецесија, на пример, опасно е да се процени дали продажбата ќе се зголеми во наредната година “, вели Ван Биљон.

Тој им препорачува на сопствениците на бизниси да имаат два буџети – еден кога работите одат добро, а друг кога работите ќе се претворат во лошо, што треба да вклучува сценарио за “пауза” и да ја одрази минималната продажба потребна за задоволување на општите трошоци и одржување на бизнисот.

  1. Бидете едноставни

На сопствениците на бизниси не им треба елегантна апликација  или стручен сет на вештини за да изготват буџет. Ван Биљон вели дека буџетирањето е основна вежба која секој сопственик на бизнис може да ја направи на едноставна табела со три колони – буџет, актуелен и неусогласен. “Ако го знаете начинот околу вашиот сметководствен софтвер и Ви дозволува да изготвите буџет, користете го. Едноставната табеларна пресметка е повеќе од доволна за управување со вашиот буџет. ”

  1. Направете го тоа сами

Сметководителите се корисни за помагање на сопствениците на бизниси во врска со даночни и финансиски извештаи, но сопствениците на бизниси кои го доверуваат буџетот на своите сметководители веројатно се премногу зависни од нив, вели Ван Биљон.

“Сопственикот на фирмата има најдобро знаење за очекуваните нивоа на продажба во претстојните месеци, како и за трошоците што ќе треба да ги направи за да се исполнат тие продажби. Ако сопствениците на бизнисот не можат да ги изготват сопствените буџети, тие можат да побараат од своите сметководители да им помогнат, но мора да разберат како сметководителот го прави и како функционира буџетот “, вели Ван Биљон.

  1. Направете го тоа редовно

Додека големите корпорации поминуваат низ годишен процес на буџетирање, веројатно е подобро малите и средни претпријатија  да размислат за нивниот буџет поредовно, бидејќи нивните ресурси се со помала веројатност да опфатат ненадејни надворешни или внатрешни пресврти.

Ван Билсон вели дека буџетот подготвен за следниот квартал е секогаш попрецизен од оној составен за следните дванаесет месеци. “Без оглед на зечестеноста на процесот на планирање на буџетот, важно е секој бизнис да ја споредува својата вистинска продажба и трошоци во однос на буџетираните износи најмалку еднаш месечно. Доколку не, продажните попусти и зголемените трошоци ќе бидат забележани само откако ќе биде предоцна “.

  1. Буџет за дополнителна готовина

Буџетирањето не е само за да се спречи  кризата на паричниот тек, туку и да им се помогне на претприемачите да планираат што да прават со екстра капиталот. “Разумните буџети вклучуваат планови за  инвестирање на  екстра пари со достапни краткорочни сметки на пазарот, на пример, или во долгорочни инвестиции, како што е  купување на зграда од која се тргува, ако претприемачот е сигурен дека приходите и профитабилноста може да се одржат , “Вели Ван Билсон.

  1. Бидете подготвени со план Б

И покрај наведениот буџетот кој е споменат веќе, разумните сопственици на бизниси треба да имаат план кога нивниот буџет, ќе има голем удар, како на пример ако некој голем клиент се повлече, пожар или кражба во производството, клучен член на персоналот си заминува, или одеднаш се појавува агресивен конкурент.