Секој бизнис треба да има писмен деловен план. Без разлика дали е за да се обезбеди насока или да се привлечат инвеститори, бизнис планот е од витално значење за успехот на Вашата организација. Но, како да напишете бизнис план?
Еден совршен бизнис план треба да вклучува:
- Извршно резиме – слика на Вашиот бизнис
- Опис на компанијата – опишува што правите
- Анализа на пазарот – истражување на Вашата индустрија, пазар и конкурент
- Организација и менаџмент – Вашата деловна и управувачка структура
- Услуга или производ – производите или услугите што ги нудите
- Маркетинг и продажба – како ќе продавате за Вашиот бизнис и продажната стратегија
- Барање за финансирање – колку пари ќе ви бидат потребни за следните 3 до 5 години
- Финансиски проекции – да обезбедуваат информации како биланси
- Додаток – изборен дел кој вклучува резимеа и дозволи. Сепак, почетокот, како и секогаш е најтежок. Овде има наведено седум чекори за пишување совршен бизнис план.
1. Истражување, истражување, истражување.
“Истражувајте и анализирајте го Вашиот производ, Вашиот пазар и Вашата објективна експертиза”, кажува Вилијам Пиралиа, сегашен пензиониран виш финансиски извршен директор. “Размислете да потрошите двојно повеќе време за истражување, проценка и размислување додека го трошите всушност пишувањето на бизнис планот.“
“За да напишете совршен план, мора да ја знаете Вашата компанија, Вашиот производ, Вашата конкуренција и пазарот.”
Со други зборови, Ваша одговорност е да знаете сѐ што може за Вашиот бизнис и индустријата во која внесувате. Прочитајте сè што можете за Вашата индустрија и разговарајте со Вашата публика.
2. Одредете ја целта на Вашиот план.
Бизнис план, како што е дефиниран од претприемачот, е “пишан документ кој ја опишува природата на бизнисот, продажната и маркетиншката стратегија и финансиската позадина и ги содржи проектираната добивка и загуба”. Сепак, Вашиот бизнис план може да опслужува неколку различни цели.
Како што забележува претприемачот, тоа е исто така „мапа на патиштата што дава насоки за да може бизнисот да ја планира својата иднина и да помогне да се избегнат пречките на патот”. Тоа е важно да се има предвид ако се самофинансира или подигнува Вашиот бизнис. Но, ако сакате да привлечете инвеститори, Вашиот план ќе има поинаква цел и ќе мора да напишете план кој ги насочува, така што ќе мора да биде колку што е можно јасен и концизен. Кога ќе го дефинирате Вашиот план, бидете сигурни дека ги дефиниравте овие цели и лично.
3. Креирајте профил на компанијата.
Профилот на Вашата компанија ја вклучува историјата на Вашата организација, кои производи или услуги што ги нудите, Вашата цел на пазарот и публика, Вашите ресурси, како ќе ги решите проблемите и што е тоа што го прави Вашиот бизнис уникатен.
Профилите на компанијата често се наоѓаат на официјалната веб страница на компанијата и се користат за привлекување на можни клиенти и таленти. Сепак, Вашиот профил може да се користи за да ја опише Вашата компанија во Вашиот бизнис план. Тоа не е само суштинска компонента на Вашиот бизнис план; тоа е исто така еден од првите пишани делови од планот.
Имајќи го Вашиот профил во место го прави овој чекор многу полесно да се компонира.
4. Документирајте ги сите аспекти на Вашиот бизнис.
Инвеститорите сакаат да се осигураат дека Вашиот бизнис ќе профитира. Поради ова очекување, инвеститорите сакаат да знаат сè за Вашиот бизнис. За да помогнете во овој процес, документирајте сè од Вашите трошоци, готовински тек и индустриски проекции. Исто така, не заборавајте навидум ситни детали како Вашата стратегија за локација и договори за лиценцирање.
5. Воведување на стратешки маркетинг план.
Големиот бизнис план секогаш ќе вклучува стратегиски и агресивен маркетинг план. Ова обично вклучува постигнување маркетинг цели како што се:
- Воведување на нови производи
- Проширување или враќање на пазар за постојните производи
- Внесување на нови територии за компанијата
- Зголемување на продажбата во одреден производ, пазар или цена. Од каде ќе дојде овој бизнис? Бидете конкретни.
- Преку-продажба (или занимавање) еден производ со друг
- Влегување во долгорочни договори со пожелни клиенти
- Подигнување на цените без намалување на продажните бројки
- Рафинирање на производ
- Креирање содржина за маркетинг стратегија
- Подобрување на производството / испораката на производи
Во делот цели на Вашиот маркетинг план, ќе се фокусирате на” што “и” зошто “на маркетинг задачи за годината што следи. Во делот за имплементација, ќе се фокусирате на практични, пот-и-calluses области на кој, каде, кога и како тоа го прави.
Се разбира, постигнувањето на маркетинг целите ќе има трошоци. “Вашиот маркетинг план треба да има дел во кој ќе ги распределите буџетите за секоја планирана активност”, вели претприемачот. Би било корисно да креирате одделни буџети за внатрешни часови (време на вработените) и надворешни трошоци (надвор од џебните трошоци).
6. Направете го тоа прилагодливо врз основа на Вашата публика.
“Потенцијалните читатели на бизнис-план се разновидни купчиња, кои се движат од банкари и вложување капиталистите до вработените”. “Иако ова е разновидна група, таа е конечна. И секој тип на читател има одредени типични интереси. Ако ги познавате овие интереси однапред, можете да бидете сигурни дека ги земате во предвид кога подготвувате план за таа конкретна публика “.
На пример, банкарите ќе бидат повеќе заинтересирани за билансите на состојба и изјавите за парични текови, додека за вложувањето капиталистите ќе го разгледуваат основниот бизнис концепт и Вашиот менаџерски тим. Менаџерот на Вашиот тим, сепак, ќе го користи планот за “да се потсети на целите”.
Поради ова, осигурајте се дека Вашиот план може да се менува во зависност од публиката која го чита Вашиот план. Сепак, задржете овие измени ограничени од еден план на друг. Ова значи дека кога ги споделувате финансиските проекции, треба да ги задржите тие податоци исти во таблата.
7. Објаснете зошто се грижите.
Без разлика дали го споделувате Вашиот план со инвеститор, клиент или член на тимот, потребен е Вашиот план да покажете дека сте страстни и посветени, а Вие навистина се грижите за Вашиот бизнис и за планот. Можете да разговарате за грешките што ги научивте, да ги наброите проблемите со кои се надевате дека ќе ги решите, да ги опишете Вашите вредности и да утврдите што ве издвојува од конкуренцијата.Објаснувајќи зошто се грижите за Вашиот бизнис, создавате емотивна поврзаност со другите, така што тие ќе ја поддржат Вашата организација напред.