Финансиското здравје е еден од најдобрите показатели за потенцијалот на Вашиот бизнис за долгорочен раст. Неодамнешната анализа на финансиските здравствени анализи на Федералната резервна банка на Чикаго покажува дека сопствениците на бизниси кои се запознати со деловните финансии имаат тенденција да имаат компании со поголеми приходи и профит, повеќе вработени и, генерално, поголем успех.
Првиот чекор кон подобрување на финансиската писменост е да се спроведе финансиска анализа на Вашиот бизнис. Соодветната анализа се состои од пет клучни области, од кои секоја содржи свој сет на податоци и стапки.
- Приходи
Приходите се веројатно главниот извор на готовина на Вашиот бизнис. Количината, квалитетот и времето на приходите може да одредат долгорочен успех.
- Раст на приходите (приход во овој период – приходи во последниот период) ÷ приходи во последниот период. При пресметувањето на растот на приходите, не вклучувајте еднократни приходи, што може да ја наруши анализата.
- Концентрација на приходи (приходи од клиент – вкупен приход). Ако еден клиент генерира висок процент од Вашите приходи, може да се соочи со финансиски потешкотии ако тој клиент престане да купува. Ниту еден клиент не треба да претставува повеќе од 10 проценти од вкупните приходи.
- Приход по вработен (приходи ÷ просечен број на вработени). Овој однос ја мери продуктивноста на Вашиот бизнис. Колку е поголем соодносот, толку подобро. Многу високо успешни компании остваруваат над 1 милион долари годишен приход по вработен.
- Добивка
Ако не можете да произведувате квалитетни профити доследно, Вашиот бизнис не може да преживее долгорочно.
- Бруто профитна маргина (приходи – трошок за продадени стоки) – приходи. Здравата бруто профитна маргина ви овозможува да ги апсорбираш шоковите на приходи или трошоци за продадени стоки без да ја изгубите способноста да платите за тековни трошоци.
- Оперативна профитна маргина (приходи – трошок за продадени стоки – оперативни трошоци) ÷ приходи. Оперативните трошоци не вклучуваат камати или даноци. Ова ја одредува способноста на Вашата компанија да оствари профит независно од тоа како го финансирате работењето (долг или капитал). Колку е повисоко, толку подобро.
- Нето-профитна маргина (приходи – трошок за продадени стоки – оперативни трошоци – сите други трошоци) ÷ приходи. Ова е она што останува за реинвестирање во Вашиот бизнис и за дистрибуција до сопствениците во форма на дивиденди.
- Оперативна ефикасност
Оперативната ефикасност мери колку добро ги користите ресурсите на компанијата. Недостатокот на оперативна ефикасност води до помали профити и послаб раст.
- Промет на побарувања на сметки (нето-кредитна продажба – просечни побарувања). Ова мери колку ефикасно управувате со кредитот што го добивате на клиентите. Поголем број значи дека Вашата компанија добро управува со кредитот; помал број е предупредувачки знак кој треба да го подобри начинот на кој собирате од потрошувачите.
- Промет со залихи (трошоци за продадени стоки – просечен залихи). Ова мери колку ефикасно управувате со залихите. Поголем број е добар знак; помал број значи дека или не се продавате добро или произведувате премногу за Вашето моментално ниво на продажба.
- Капитална ефикасност и солвентност
Капиталната ефикасност и солвентност се од интерес за кредиторите и инвеститорите.
За тие времиња, растот на бизнисот оди подалеку од Вашиот кредитен лимит, финансирањето на Американ Експрес е тука за да помогне.
- Враќање на капиталот (капитал на нето приход – акционер). Ова претставува враќање на инвеститорите кои произведуваат од Вашиот бизнис.
- Долг во сопственички капитал (долг – капитал). Дефинициите за долг и еднаквост може да варираат, но генерално ова укажува на тоа колку поткрепа користите за работа. Предност не треба да надминува што е разумно за Вашиот бизнис.
- Ликвидност
Анализата на ликвидност се однесува на Вашата способност да генерирате доволно пари за покривање на готовинските трошоци. Ниту еден износ на раст на приходите или добивката не може да ја надомести слабата ликвидност.
- Тековен сооднос (тековни средства – тековни обврски). Ова ја мери Вашата способност да ги исплати краткорочните обврски од готовина и други тековни средства. Вредност помала од 1 значи дека Вашата компанија нема доволно ресурси за да го направите тоа. Односот над 2 е најдобар.
- Покриеност на камати (заработка пред камати и даноци – камата). Ова ја мери Вашата способност да плаќа камата од готовината што ја генерирате. Вредност помала од 1,5 е причина за загриженост кај заемодавателите.
Основа за споредба
Конечниот дел од финансиската анализа е да се воспостави соодветна основа за споредба, така што можете да одредите дали перформансите се усогласени со соодветни критериуми. Ова функционира за секоја точка поединечно, како и за Вашата целокупна финансиска состојба.
Првата основа е минатото на Вашата компанија, за да се утврди дали Вашата финансиска состојба се подобрува или влошува. Вообичаено, изминатите три години на ефикасноста е доволна, но ако имате пристап до постари податоци, треба да го користите истото. Гледајќи ја Вашата минато и сегашна финансиска состојба исто така ви помага да забележите трендови. Ако, на пример, ликвидноста постојано се намалува, можете да направите промени.
Втора основа се Вашите директни конкуренти. Ова може да обезбеди важна проверка на реалноста. Растот на приходите од 10 проценти годишно може да звучи добро, но ако конкурентите растат со 25 отсто, тоа ја нагласува недоволната перформанса.
Конечната основа се состои од договорни договори. Заемодавателите, инвеститорите и клучните клиенти обично бараат одредени одредници за финансиско работење. Одржувањето на клучните финансиски односи и податочни точки во однапред определени граници може да им помогне на овие трети страни да ги заштитат своите интереси.