Сегментација на купувачите е разбирање на уникатните карактеристики и однесувања на Вашите клиенти за да може да излезе со маркетинг порака која ефективно ќе комуницира со нив. Исто така, Ви помага да ги потрошите вашите маркетинг долари мудро, користејќи ги само оние возила што можат да стигнат до вашите цели.
Оценете ги вашите клиенти од овие пет критериуми за да бидете сигурни дека јасно сте ја сегментирале вашата публика.
1. Вид на клиент
Можеби најосновниот начин да ја сегментирате вашата публика е да одлучите дали планирате да наведете потрошувачи или други бизнисмени. Неколку мали компании можат успешно да ги насочат и двете работи, и додека може да има некое преклопување, повеќе од веројатно ќе треба да создадете цврста разлика за да ја прилагодите вашата маркетинг порака.
2. Географија
Географската локација на Вашите клиенти е од клучно значење за одредување на маркетинг-методи кои вашиот бизнис ќе ги користи. Клиентите можат да бидат локални, регионални, национални или меѓународни. За некои бизниси целта ќе биде очигледна – целната публика на продавницата за хемиско чистење може да биде само во неколку милји од својата локација. Во случаи како што се овие, може да биде добра идеја уште повеќе да се прошири географската локација – на пример, со поштенски код или соседство. Слично на тоа, националните или меѓународните продавачи можеби ќе сакаат да ги следат градовите или земјите каде што се наоѓаат поголемиот дел од нивните клиенти со цел да се фокусираат на нив и да им помогнат.
- Демографија
Демографија е основна “витална статистика” на вашата база на клиенти. Со сегментирање на демографијата, можете да ги одредите специфичните статистички карактеристики што се разликуваат помеѓу вашите клиенти.
Ако Вашиот бизнис е насочен кон потрошувачите, демографската сегментација може да опфати карактеристики како што се возраста, полот, нивото на образование, класификација на работа, приход, брачен статус и етничка или верска припадност. Можеби не е неопходно да се користат сите овие критериуми; Наместо тоа, сакате да го фокусирате Вашето истражување на оние кои се најсоодветни за вашиот производ или услуга.
Бизнис демографија пак, од друга страна, се разликува поинаку. Започнувате со гледање во која индустрија се Вашите клиенти. Исто така може да ги подесите Вашите цели според големината на бизнисот врз основа на бројот на вработени или вкупната продажба. Конечно, размислете кој ја донесува одлуката за купување на некој производ или услуга, како на пример како се вика работното место на ова лице и на кој оддел работи ова лице? - Психографија
Психографијата се однесува на личноста и емоционалното однесување кое влијае на купувањето. Со други зборови, кои се навиките за купување на вашите клиенти? На пример, дали клиентот е импулсивен или не е во ризик? Постојат широк спектар на променливи што можете да ги разгледате и тие често играат едни против други, но некои од најчестите психографски компоненти вклучуваат:
Претпоставка на корисникот за купување на нов производ или услуга наспроти друг
- Влијанија врз навиките за набавка на купувачи (како притисок од врсници или образование)
- Атрибути на производ или услуга што може да бидат важни за купувачот
- Бренд на лојалност или репутација
- Купување критериуми за одлука, како на пример дали купувањето ќе се базира на цената или на вредност
- Верување и начин на живот
Овие области генерално се однесуваат на начини на кои потрошувачите се гледаат себеси. Во овие верувањата спаѓаат верски, политички, националистички или културни вредности и ставови. Сегменти на животниот стил можат да се однесуваат на начините на кои клиентите го користат неработното време за работи како што се хоби, рекреација, забава и други активности. Овие сегменти може да бидат важни, бидејќи овие варијабли често може да се користат за да се предвиди иднината на купување.