Кога го правите бизнис планот, финансискиот план може да се чувствува како најзастрашувачки дел. Ако сте како повеќето сопственици на бизнис, веројатно не сте отишле на училиште по бизнис или не сте стекнале диплома по сметководство.
Сите финансиски планови, без разлика дали имате стартап бизнис или градите план за постоечки бизнис, треба да го имаат следново:
- Извештај за добивка и загуба
- Извештај за паричните текови
- Биланс на состојба
- Прогноза за продажба
- Персонал план
- и можеби некои деловни односи и / или паушална анализа
Дури и ако сте во самите почетоци на Вашиот бизнис, овие финансиски извештаи сѐ уште можат да работат за вас.
Добрата вест е дека тие не се тешки за создавање или тешко да се разберат. Со само неколку образовани претпоставки за тоа колку би можеле да ги продадете и какви трошоци ќе бидат, ќе бидете добри на Вашиот начин да создадете комплетен финансиски план.
Извештај за добивка и загуба
Извештајот за добивка и загуба во суштина е објаснување за тоа како Вашиот бизнис направил профит (или настанал загуба) во одреден временски период. Тоа е табела во која се наведени сите ваши приливи на приходи и сите ваши трошоци – типично за период од три месеци – и на самиот крај се наведени вкупните износи на нето-добивката или загубата.
Ова е финансиска изјава која се одвива со неколку различни имиња – биланс на успех, биланс на успех, про форма изјава за билансот на успех, П и З (кратко за “профит и загуба”) – но без оглед на тоа што го викате, тоа е основен извештај и многу важен да се разбере.
Постојат различни формати за извештаи за добивка и загуба, во зависност од видот на бизнисот во кој се наоѓате и структурата на Вашиот бизнис (непрофитна, LLC, C-Corp, итн.).
Типичен биланс на успех треба да ги содржи:
- Вашиот приход (исто така наречен продажба)
- Вашиот “трошок за продажба” или “цена на продадени стоки” (ЦПС) – имајте на ум, некои типови на компании, како што е компанија за услуги, можеби нема да имаат ЦПС
- Вашата бруто маржа, што е Вашиот приход помалку од Вашиот ЦПС
Овие три компоненти (приходи, ЦПС и бруто маржа) се столбот на Вашиот бизнис модел-т.е., како да заработите пари.
Исто така, ќе ги наведете Вашите оперативни трошоци, кои се трошоците поврзани со водење на Вашиот бизнис, кои не се направени директно со правење на продажба. Тие се фиксните трошоци кои не се флуктуираат во зависност од силата или слабоста на Вашиот приход во даден месец, односно се мисли на изнајмување, комунални услуги и осигурување.
Вашата бруто маргина помалку од Вашите оперативни трошоци ќе ви даде оперативен приход:
Бруто маргина – Оперативни трошоци = Оперативен приход
Во зависност од тоа како класифицирате некои од Вашите трошоци, Вашиот оперативен приход обично ќе биде еквивалентен на Вашата “заработка пред камата, даноци, загуба” (EBITDA) – основно, колку пари сте направиле во профит, пред да ги земете сметководствените и даночните обврски. Ова, исто така, се вика “профит пред камата и даноци”, бруто профит и “придонес во надземни” – разни имиња, но сите тие се однесуваат на истиот број.
Вашата таканаречена “крајна линија” – официјално, Вашиот нето приход, кој се наоѓа на самиот крај (или, крајна линија) на Вашата билансна и добивка – е Вашата EBITDA помала од “ITDA”. Само одземете ги трошоците за камата , даноци, амортизација и амортизација од Вашата EBITDA, и ќе го добиете Вашиот нето приход:
Оперативен приход – камати, даноци, амортизација и трошоци за амортизација = нето приход
За понатамошно читање на извештаи за добивка и загуба (извештаи за приходите), вклучувајќи и пример за тоа како изјавата за добивка и загуба всушност изгледа, проверете “Како да ја прочитате и анализирате Билансот на успех”.
Извештај за паричните текови
Извештајот за готовински тек (исто така наречен “изјава за парични текови”) е објаснување за тоа колку пари има внесено во Вашиот бизнис, колку пари го платиле, и каков е неговиот завршен готовински биланс, обично по месец.
Тоа може да звучи како продажба, трошоци и профит, но не е.
Размислете за следново: Што се случува кога испраќате сметка на клиент, но тие не го плаќаат до датумот на достасување? Што се случува кога ќе ги плаќате своите сметки доцна или порано? Ваквите работи не се рефлектираат во извештајот за добивка и загуба, но тие се објаснети во изјавата за готовински тек.
Извештајот за паричните текови е исто толку важен колку и изјавата за добивка и загуба. Бизнисите работат на пари – не постојат два начини околу тоа.
Без темелно разбирање на тоа колку готовина имате, од каде што доаѓаат Вашите пари, каде што оди, и според кој распоред, ќе имате тешко време да водите здрав бизнис. И без изјава за готовински прилив, кој ги лекува тие информации уредно за кредиторите и инвеститорите, нема да можете да собирате средства. Ниту еден деловен план не е комплетен без план за паричен тек.
Извештајот за паричните текови Ви помага да ја разберете разликата помеѓу она што Вашиот извештај за добивка и загуба ги објавува како приход – Вашиот профит – и каква е Вашата вистинска парична позиција.
Можно е дури и да бидете екстремно профитабилни и сѐ уште да немате доволно пари за да ги платите трошоците и да го одржите Вашиот бизнис во живот, а исто така е можно да бидете непрофитабилен, но сепак може да имате доволно пари за да ги задржите вратите отворени неколку месеци и да си обезбедите време да се свртат работите – затоа оваа финансиска изјава е толку важна за да се разбере.
Како готовината наспроти пресметковно пресметување влијае на извештајот за паричните текови
Постојат два метода на сметководство – методот на готовина и начинот на пресметување.
Методот на готовина значи дека Вие само ги земате предвид продажбата и трошоците што се случуваат, без да се грижите за совпаѓање на трошоците кои се поврзани со одредена продажба или обратно.
Методот на пресметување значи дека во исто време ја пресметувате продажбата и трошоците – ако сте добиле голема предрасуда за нов производ, на пример, ќе чекате да одговорите за целиот приход од продажбата на Вашиот претпореден додека не започнете производство и испорака на производот. Соодветниот приход со трошоците поврзани со тоа е она што се нарекува “принципот на совпаѓање” и е основа за пресметковно пресметување.
Ако користите готовински метод за сметководство во Вашиот бизнис, Вашата изјава за готовински тек нема да биде многу различна од она што го гледате во Вашата изјава за добивка и загуба. Методот на пресметка за сметководство Ви дава најдобра смисла за тоа како функционира Вашиот бизнис, и дека треба да размислите за префрлување на тоа ако веќе не го користите.
За најдобро чувство за тоа како функционира Вашиот бизнис, треба да размислите за префрлување на пресметковно пресметување, доколку веќе не го користите.
Еве зошто: Да речеме дека работите со летен камп бизнис. Може да добиете исплата од камперот во март, неколку месеци пред почетокот на кампот во јули – користејќи го методот на пресметковна набавка, Вие не би го препознале приходот додека не ја извршите услугата, па и приходот и трошоците за кампот да бидат објавени во месец јули.
Со методот за готовина, Вие би го препознале приходот во март, без трошоците во јули, што би направило да изгледа како да сте профитабилни во сите месеци до кампот, но непрофитабилни во текот на месецот што кампот всушност се одржа.
Сметководството пари може да добие малку потешко, кога е време да се процени колку профитабилен настан или производ е, и може да го отежне навистина да ги разбере влезот и излезот од Вашите деловни операции. За најдобар поглед на тоа како функционира Вашиот бизнис, пресметковното сметководство е начин да се користи.
Биланс на состојба
Вашиот биланс на состојба е слика на финансиската состојба на Вашиот бизнис – во одреден момент во времето, како Ви оди со бизнисот. Колку пари имате во банката, колку Вашите клиенти ви должат и колку Вие им должите на Вашите продавачи?
Билансот на состојба е стандардизиран и се состои од три вида сметки:
- Средства (побарувања, пари во банка, инвентар, итн.)
- Обврски (сметки кои треба да се платат, салда на кредитни картички, отплата на заем, итн.)
- Акционерски капитал (за повеќето мали бизниси, ова е само сопственички капитал, но може да вклучува акции на инвеститори, задржана добивка, приход од акции, итн.)
Се вика биланс на состојба, бидејќи тоа е равенка која треба да се балансира:
Средства = Обврски + Акционерски капитал
Вкупниот износ на обврските плус Вашиот вкупен капитал секогаш е еднаков на вкупниот износ на средствата.
На крајот на пресметковната година, Вашата вкупна добивка или загуба се додава или одзема од Вашата задржана добивка (компонента на Вашиот капитал). Тоа ја прави Вашата задржана добивка кумулативен профит и загуба на Вашиот бизнис од почетокот на бизнисот.
Меѓутоа, ако сте трговец поединец или друг даночен ентитет кој поминува, “задржаната добивка” навистина не важи за Вас – Вашата задржана заработувачка секогаш ќе изнесува еднаква на нула, бидејќи сите профити и загуби се пренесуваат до сопствениците.
Прогноза за продажба
Прогнозата за продажбата е токму она што звучи како: Вашите проекции или предвидувања за она што мислите дека ќе го продадете во одреден период (обично од една година до три години). Вашата прогноза за продажба е неверојатно важен дел од Вашиот бизнис план, особено кога се вклучени кредитори или инвеститори и треба да биде постојан дел од процесот на планирање на бизнисот.
Вашата прогноза за продажба треба да биде постојан дел од процесот на планирање на бизнисот.
Треба да креирате прогноза која е во согласност со продажниот број што го користите во Вашата изјава за добивка и загуба.
Нема прогноза за продажби со една големина – секој бизнис ќе има различни потреби. Како ja сегментирате и организирате Вашата прогноза зависи од каков вид на бизнис имате и колку темелно сакате да ја следите продажбата.
Некои корисни прашања за да се запрашате се:
- Колку клиенти очекувате?
- Колку ќе им наплатите?
- Колку често ќе ги наплаќате?
Вашата прогноза за продажба може да биде подетална колку што сакате, или можете да ја поедноставите Вашата прогноза со сумирање. Сепак, да направите прогноза за продажбата, е дефинитивно важен чекор.
Општо земено, ќе сакате да ја прекинете продажната прогноза во сегменти кои се корисни за Вас за планирање и маркетинг цели. Ако поседувате ресторан, на пример, најверојатно ќе сакате да ги разделите Вашите прогнози за вечера и ручек за продажба; ако поседувате фитнесцентар, би било корисно да се разликува помеѓу еднократното членство, членството во семејството, продажбата на клубот и дополнителни услуги како лични сесии за обука.
Заедно со секој сегмент на прогнозирани продажби, ќе сакате да ја вклучите “цената на продадени стоки” на тој сегмент (ЦПС). Разликата помеѓу Вашиот прогнозиран приход и Вашите прогнозирани ЦПС е Вашата прогнозирана бруто маржа.
Кадровски план
Важноста на кадровскиот план во голема мера зависи од видот на бизнисот кој го имате. Ако сте трговец поединец без вработени, ова можеби не е толку важно и може да биде сумирано во реченица од две. Но, ако сте поголем бизнис со високи трошоци за работна сила, треба да го поминете времето потребно за да дознаете како Вашиот персонал влијае на Вашиот бизнис.
Размислете за кадровскиот план како оправдување на потребата на секој член на тимот за бизнисот.
Ако креирате персонален план, тој треба да содржи опис на секој член на Вашиот менаџерски тим, објаснувајќи што тие донесуваат на масата во смисла на обука, експертиза и знаење за производ или пазар. Ако пишувате бизнис план за да го презентирате на заемодавателите или инвеститорите, би можеле да размислите за ова како оправдување за неопходност на членот на секој член на бизнисот и оправдување на нивната плата (и / или акција, доколку е применливо). Ова ќе биде во делот за преглед на компанијата од Вашиот бизнис план.
Можете исто така да изберете да го користите овој дел за да ги наброите целите сектори, ако тоа подобро одговара за Вашиот бизнис и на намерите што ги имате за Вашиот бизнис план. Нема правило кое вели дека треба да ги наведете само индивидуалните членови на менаџерскиот тим.
Исто така, тука би ги навеле членовите на тимот или одделенијата за кои сте буџетирани, но сè уште не сте ангажирале. Опишете кој ваш идеален кандидат е / сѐ, и оправдајте го Вашиот опсег на плата во буџетот.
Дополнителни пресметки кои се корисни:
Бизнис стапки
Ако имате извештај за добивка и загуба, извештај за паричните текови и Вашиот биланс на состојба, ги имате сите броеви што Ви се потребни за пресметка на стандардните деловни стапки. Овие показатели не се неопходни за да се вклучат во деловен план – особено за внатрешен план – но знаењето на некои клучни показатели е скоро секогаш добра идеја.
Веројатно би сакале некои профит за профитабилност, како што се:
- Бруто маргина
- Враќање на продажбата
- Враќање на средства
- Враќање на инвестицијата
Како и некои стапки на ликвидност, како што се:
- Долг-на-капитал
- Моментален однос
- Работен капитал
Од нив, најчестите соодноси што ги користат сопствениците на бизниси и побарани од банкарите се веројатно бруто маржа, враќање на инвестицијата (ROI) и долг-во-капитал.
Паушална анализа
Вашата анализа на паузите е пресметка за тоа колку ќе треба да се продаде за да се “прекине” (односно, колку ќе треба да се продаде за да се платат сите ваши трошоци).
Размислете за ресторан: треба да биде отворен, со поставените маси и печатените менија, како и со шанкер и со сите готвачи и сервери кои работат, со цел да се направи дури и една продажба. Но, ако продадете само една вечера, ресторанот ќе работи со загуба – дури и оброкот од 50 долари нема да ги покрие ноќните сметки за комунални услуги. Значи, сопственикот на ресторанот може да користи анализа на пауза за да добие идеја за тоа колку ресторани треба да ги продадат во одредена ноќ со цел да ги покријат своите трошоци.
При одредувањето на Вашата точка на пауза, ќе треба да ја разберете маргината на придонес за она што го продавате. Во случај на ресторан, маргината на придонес ќе биде цената на оброкот, без придружни трошоци. На пример, клиентот плаќа 50 долари за оброк. Трошоците за храна се 10 долари, а платите платени за подготовка и служат на оброкот се 15 долари. Вашата маргина за придонеси е 25 долари ($ 50 – $ 10 – $ 15 = $ 25).
Користејќи го овој модел, можете да одредите колку треба да бидат високи приходите од продажби за да можете да се ослободите. Ако Вашите месечни фиксни трошоци се 5.000 долари и ако просечете маргина од 50 проценти (како во нашиот пример со ресторанот), ќе треба да имате продажба од 10.000 долари.
Заклучок
Вашиот финансиски план може да се чувствува како преголем залак кога ќе започнете, но вистината е дека овој дел од Вашиот бизнис план е апсолутно неопходен за разбирање.
Дури и ако заврши „аутсорсинг“ на Вашата сметководствена и редовна финансиска анализа на сметководствена фирма, Вие – сопственикот на компанијата – треба да бидете способни да ги прочитате и разберете овие документи и да донесете одлуки врз основа на она што го учите од нив. Употребата на алатката на бизнис табла може да помогне, така што нема да се движите низ табеларни пресметки за да ги ставите Вашите бројки за важни детали.
Доколку креирате и презентирате финансиски извештаи дека сите работат заедно за да ја раскажат приказната за Вашиот бизнис, и ако можете да одговорите на прашањата од каде доаѓаат Вашите броеви, Вашите шанси за обезбедување средства од инвеститори или заемодавци се многу повисоки.